Школи білорусі перетворилися на центри ідеологічної обробки дітей

3/13/2025
singleNews

У білорусі школярів змушують слухати радянські військові пісні на кожній перерві у рамках ініціативи «80 дней до победы». Це лише частина ширшої тенденції, коли освітні заклади перетворюються на осередки ідеологічної обробки дітей. Пісні – символи радянської військової пропаганди – вчать дітей героїзації війни, стражданню як нормі, а ідея патріотизму пов'язана виключно з жертовністю.

Ця ініціатива – лише частина загальної державної політики, в межах якої школи перетворюються на центри ідеологічного впливу. Серед відносно недавніх «новацій» білоруської системи освіти:

Обов'язкові «уроки патриотизма»: замість навчання критичного мислення для школярів проводять лекції про «велику історію білорусі» з ухилом на радянський період та ідеалізацію авторитарної влади.

«Дни военной славы»: школярів масово зганяють на мітинги, змушують брати участь у виставах, присвячених воєнним подіям.

Ідеологічні вихователі: у школах з'явилися «класні керівники з ідеології», які стежать за політичними поглядами учнів  і їхніх батьків.

«Політичні квести»: замість класичних позашкільних активностей школярам пропонують ігри на кшталт «найди и уничтож врага».

Обов'язкові «разговоры о важном», де вчителі під виглядом патріотичного виховання транслюють державну ідеологію.

Введення військової підготовки до шкіл: учнів змушують одягати форму, марширувати та вивчати армійські статути.

Мілітаризовані шкільні табори: замість звичних таборів, де діти відпочивали та вчили, наприклад, іноземні мови, зараз – збори у стилі кадетських училищ зі стройовою підготовкою.

Уроки «государственного патриотизма»: діти змушені навчатися за програмами, що включають виправдання дій держави та критику Заходу.

Заборона на «неправильні» книги: білоруські школи очищаються від незалежної літератури та книг, що містять альтернативні погляди на історію.

За твердженням психологів, постійний вплив військової тематики на дітей може вести до підвищення рівня агресії та несприятливого емоційного стану, відчуження від культурного та історичного контексту рідної країни, деформації світогляду та заміни критичного мислення на ідеологічні догми.

Поки в усьому світі школи розвивають навички майбутнього – лідерство, критичне мислення, екологічну грамотність – у білорусі школярів намагаються перетворити на покоління, одержиме радянською епохою.