Георге Девадзе – грузинський манкурт на службі російського нафтового флоту

4/18/2025
singleNews

У процесі пошуку осіб, причетних до оборудок з підсанкційною російською нафтою, в поле зору Служби зовнішньої розвідки України потрапив громадянин Грузії Георге Девадзе (англ. – George Devadze.), 02.05.1977 р. н., уродженець м. Хелвачаурі (Khelvachauri), Аджарія, Грузія, проживає у м. Батумі, вул. Георгія Шервашидзе (Giorgi Sharvashidze), буд.18. Має закордонний паспорт громадянина Грузії № 15ВВ28069, паспорт моряка S005057.

Девадзе Г. закінчив Батумську державну морську академію, спеціальність – судноводій. Має багатий досвід роботи на танкерах класу Handymax і Panamax (з 2012 року), використовує мобільний телефон: +995599956600, електронну поштову скриньку: devadgegio@yandex.ru.

Встановлено, що серед підписок користувача є зокрема профіль колишнього депутата від правлячої партії «Грузинська мрія» Омара Нішніанідзе.

Аналіз фотоконтенту у профілі користувача дав змогу встановити, що Г. Девадзе працював старшим помічником капітана на танкері-хімвозі FAIR PIGASOS.

 

Довідково: судно FAIR PIGASOS – (ІМО 9424429, прапор Ліберія, менеджер компанія – FAIRDEAL GROUP MGMT SA /Греція), не експлуатується з 2022 року.

За інформацією ЗМІ у 2018 році на борту судна, яким оперувала компанія Fairdeal, відбувся протест екіпажу через невиплату заробітної плати та незадовільні умови праці.

 

 

Семеро з п’ятнадцяти членів екіпажу, включаючи Девадзе, оголосили голодування. За словами Г. Девадзе, екіпаж зіткнувся з тривалою затримкою зарплат і браком базових побутових умов. Протестувальники вимагали погашення заборгованості та повернення додому. Проте директор компанії Fairdeal, Джон Грей, поставив під сумнів правдивість заяв Г. Девадзе та заявив, що компанія неодноразово намагалася вирішити фінансові питання. За його словами, переговори ускладнювалися вимогою звільнити старшого помічника капітана для ротації складу судна, для призначення нового капітана та старпома. Зазначена теза може опосередковано свідчити про неналежний професійний рівень Г. Девадзе та про зловживання ним своїм службовим становищем, що і викликало незадоволення екіпажу.

Відомо, що станом на 05.03.2025 та 05.04.2025 Девадзе Б. був капітаном судна FACCA (IMO: 9271951, прапор Панами, побудоване у 2004 році). FACCA  перебуває під санкціями ЄС (з 25.02.2025), ВБ (з 17.12.2024), Канади (з 21.02.2025), Швейцарії (з 04.03.2025) як судно, що причетне до транспортування російської нафти.  FACCA як правило перебуває в районі Керченської протоки. Як видно з наявних фото, судно досить зношене, створює ризик чергового витоку нафти на кшталт аварії танкерів «Волгонефть-212» і «Волгонефть-239». Це типова для рф поведінка: свідомо експлуатувати аварійні судна, створюючи прецедент масштабної екологічної катастрофи в морі. Вік цього судна вже є порушенням правил безпечної експлуатації танкерів: це аргумент на користь додаткових санкцій.

 
 

 

 

 

Зображення ліворуч показує вектор, яким традиційно рухається  FACCA. Фіксується спуфінг (підміна координат) в морській акваторії рф (неподалік н. п. анапа, темрюк) і ТОТ Криму (Керч, Феодосія).

При цьому судно станом на 15.04.2025 перебуває дещо південніше зазначеної на попередньому малюнку локації, поблизу м. новоросійськ, де росія традиційно виконує STS-операції, до яких імовірно може бути залучене і судно FACCA.

Усі, хто допомагають путіну заробляти, продаючи «криваву нафту» – будуть ідентифіковані, а особисті та службові дані таких персоналій будуть оприлюднені і стануть тавром на репутації і кар’єрному рості. Приклад Г. Девадзе є ілюстративним і водночас гротескним: манкурт грузинського походження свідомо служить росії, яка окупувала частину території його країни і вбивала його співвітчизників.