Background

Арктичний коридор без інфраструктури: провал стратегічного проєкту росії

12/6/2025
singleNews

кремль остаточно відмовився від будівництва Північно-Сибірської залізничної магістралі, яка мала стати ключовим транспортним коридором для експорту вугілля та забезпечення Північного морського шляху. Вартість проєкту перевищила 50 трлн рублів, що зробило його непосильним для бюджету, виснаженого війною та санкціями. Попри включення до стратегій розвитку Сибіру та Далекого Сходу, роботи неодноразово відкладалися, а зрештою були зупинені.

Задум з’єднати Транссиб із арктичними маршрутами провалився через складні геологічні умови та необхідність будівництва тунелів на кордоні з Китаєм. РЖД, яка перебуває під санкціями ЄС і має лише близько 1 трлн рублів інвестицій на 2026 рік, не здатна профінансувати проєкт. Китай також відмовився брати на себе витрати.

Паралельно заморожено й Північну широтну залізницю в Ямало-Ненецькому окрузі, яка мала забезпечити перевезення майже 24 млн тонн вантажів щороку. Її вартість оцінювалася у 730 млрд рублів, але коштів у російському бюджеті немає.

Таким чином, східний напрямок – критично важливий для виходу на азійські ринки – залишається без інфраструктури, а ресурси рф спрямовані не на розвиток, а на фінансування війни.