Економія замість інновацій: ринок електроніки в рф – у кризі
9/15/2025

Ринок побутової техніки та електроніки в росії переживає найсильніше падіння за останні десятиліття. Зафіксовано спад у ключових сегментах: продажі ноутбуків зменшилися на 10 % у штуках і на 14 % у грошовому вираженні, телевізорів – на 10 % і 6 %, настільних ПК – на 9 % і 11 %. Серед причин називають високу ключову ставку та обмежений доступ до кредитів.
Водночас на ринку смартфонів очікується скорочення з 31,5 млн до 26–27 млн штук на рік. Середня ціна пристрою зростає, адже споживачі купують телефони «на довший термін», що становить 5–6 років.
Маркетплейси, на відміну від класичного ритейлу, зростають завдяки великим знижкам і агресивній конкуренції. Але це не ознака здоров’я ринку, а наслідок того, що покупці шукають найдешевші варіанти, часто відмовляючись від якісної продукції на користь маловідомих брендів. Середня ціна бездротових навушників, наприклад, впала нижче 2 тисяч рублів – показник різкої економії.
Навіть у сегменті ресейлу головним драйвером зростання є не інновації, а економічна скрута населення. Люди все частіше купують уживану техніку замість нової, намагаючись заощадити. Тенденція до падіння посилюється, російський ринок електроніки найближчими роками не зможе повернутися до колишніх обсягів.