Фешн-ринок рф продовжує руйнуватися: вихід брендів і обвал офлайн-продажів
11/19/2025

У росії пришвидшується скорочення ритейлу одягу та взуття на тлі рецесійних тенденцій, податкового тиску та санкцій. У другому кварталі на цю категорію припало 45 % усіх закриттів торгових точок, у третьому – вже 54 %. москва стала центром найбільших втрат: тут у липні–вересні припало 50 % закриттів магазинів одягу, взуття та аксесуарів – на 12 відсотків більше, ніж кварталом раніше. Для порівняння: у сфері харчування в III кварталі зникло майже 11 % точок.
За останні місяці ринок залишили десятки брендів фешн-сегменту, серед них InCity, Deseo, Just Clothes, Bat Norton, I am Studio, Mellow, Inspire Girls, Orby, Yollo. Від початку року пішли також 12 міжнародних компаній. Частина російських ритейлерів намагається втриматися за рахунок онлайн-продажів, однак вимушена експериментувати з форматами та оптимізувати витрати.
Особливо вразливий малий і середній бізнес: нестійка модель продажів, залежність від маркетплейсів, обмежений доступ до кредитів та зростання витрат спонукають компанії або скорочувати мережі, або повністю переходити в онлайн.
Додатковим ударом стала криза найбільшого маркетплейсу Ozon – внутрішня нестабільність і логістичні збої підштовхують ціни вгору, нівелюючи головну перевагу платформи. Ситуацію погіршує брак робочої сили через проблеми з трудовими мігрантами та фіскальний тиск на самозайнятих, що формує нову хвилю турбулентності в російському ритейлі.
