На ринку пасажирських авіаперевезень у рф очікується колапс
7/15/2025

Загострюється криза в російській галузі пасажирських авіаперевезень. Західні санкції не допускають росавіакомпанії до міжнародних центрів обслуговування Boeing та Airbus. «Паралельний імпорт» на 38 % підняв ціни на обслуговування літаків для компанії. 50 % парку Airbus у росії вже простоює «на бетоні». Тільки в авіакомпанії S7 «на землі» 31 із 39 літаків Airbus A320/321.
З початку 2025 року аеропорти рф 455 разів зупиняли свою роботу та 736 разів перенаправляли літаки на запасні аеродроми. Збитки авіаперевізників за підсумками виключно авіаколапсу 5–7 липня перевищили 250 мільйонів доларів.
Перевізники намагаються компенсувати втрати за рахунок пасажирів, що тільки викликає зворотну реакцію. Середня вартість авіаквитка до зон відпочинку в рф у поточному році становить майже 400 доларів США – це на 12,5 % вище за показники минулого року, і в найближчий час вона збільшиться ще на 15 %. Як наслідок – пасажиропотік російських авіакомпаній зменшиться мінімум на 7 %.
Авіабудівна галузь рф також перебуває у занепаді. Нові, обіцяні на папері, російські літаки ще у процесі будівництва та випробувань уже подорожчали на 45–70 % від запланованої вартості.
Втрати цивільної авіації прогнозуються на рівні від 50 до 100 літаків щороку – в 2027 році в галузі може настати колапс.