Проблеми зі страхуванням суттєво ускладнюють роботу тіньового флоту рф

10/25/2024
singleNews

Агентство «Bloomberg» (США) і некомерційна організація «Danwatch» (Данія) провели дослідження страхових документів близько 150 нафтових танкерів, що транспортували російську нафту в липні – серпні. Стверджується, що для обходу міжнародних санкцій власники танкерів шукають нових страховиків і замість традиційних західних компаній звертаються за послугами до страхових фірм з Камеруну, Киргизстану та росії.

У відповідь на це Велика Британія планує посилити перевірки танкерів із сумнівним страхуванням. Зокрема від них вимагатимуть надати деталі страхового статусу під час проходження через протоку Ла-Манш.

Основні варіанти страхування російських танкерів за даними дослідження:

західні страховики: до початку російсько-української війни більшість вантажів російських нафтових танкерів були застраховані західними компаніями, що входять до «Міжнародної групи клубів захисту та відшкодування» («International Group of Protection & Indemnity Clubs»). Страховики з країн G7 мають змогу укладати договори страхування лише за наявності письмових підтверджень того, що російська нафта придбана за граничною ціною 60 дол. США за барель;

російські страховики: після запровадження санкцій зросла кількість звернень власників суден «тіньового флоту» рф до російських страховиків. Основні російські компанії: спат «ингосстрах», страхова група «альфастрахование», ат «согаз». Фінансову гарантію цим компаніям надає державний перестраховик ат «российская национальная перестраховочная компания» (рнпк), що перебуває під міжнародними санкціями;

нові учасники: страхові компанії з Камеруну та Киргизстану забезпечували страховий захист щонайменше для двох танкерів з «тіньового флоту» кожна.

Як наслідок – відмова від західних страховиків і перехід до фірм з низькою репутацією підвищує ризик затримок виплат або невиплат у разі інцидентів – аварії, розливу нафти тощо. Це посилює економічні та екологічні загрози для країн Європи. При цьому проблеми у сфері страхування внаслідок міжнародних санкцій свідчать про те, що використання росією «тіньового флоту» стає все більше ускладненим.