російський автопром буксує: споживачі обирають старі іномарки
9/16/2025

російські автовиробники стикаються з глибокою кризою: склади переповнені, споживачі відмовляються купувати вітчизняні машини навіть як компроміс між ціною та якістю. Завод «Москвич» за перше півріччя випустив лише 8 тис. авто – за річного плану у 120 тис. «АвтоВАЗ» планує перехід на чотириденний тиждень і знижує виробничі плани.
На тлі падіння продажів автозаводи лобіюють підвищення утилізаційного збору на імпортні авто, щоб стимулювати перехід росіян на місцеві бренди. Однак споживачі залишаються вірними західним маркам – навіть із пробігом.
Середній вік легкових авто в рф у 2025 році – 16 років. Із 46 млн зареєстрованих машин 35 млн – старші за 15 років. За перше півріччя імпорт вживаних авто зріс на 6,5 %, до 229 тис. одиниць. Лідери постачання – Японія (понад 40 %) і Північна Корея (понад 20 %).
Паралельно через сірі схеми з Китаю надходять машини західних брендів, зібрані на місцевих заводах. Показово, що у топ-10 найпопулярніших вживаних авто за січень–липень – 9 західних брендів, жодного китайського.
З початку року в рф закриваються автосалони, переважно китайських марок. Станом на вересень їхня кількість скоротилась на 9 %, у деяких великих містах – до 30 %. Ще третина дилерів – на межі банкрутства.