Background

російський авторинок занурюється в затяжну кризу

7/22/2025
singleNews

Попри рекордні знижки та активну маркетингову політику, автодилери в росії не можуть реалізувати надлишкові запаси. За перше півріччя 2025 року складські залишки нових автомобілів скоротилися лише на 20–30 тис. одиниць з майже пів мільйона, що було на початку року. У червні було продано 90,2 тис. нових машин, тоді як виробництво та імпорт разом дали 103,8 тис., що лише погіршило дисбаланс.

Запаси на складах дилерів покривають 4–7 місяців продажів, тоді як нормою вважаються два. Третина дилерських мереж – на межі банкрутства, зокрема через збільшувані витрати на оренду та обслуговування боргів. Найбільші втрати фіксують компанії, що працюють у кредит.

Реакцією ринку стало згортання бізнесу: салони зачиняються, скорочуються працівники. Один із провідних дилерів у Москві вже звільнив чверть персоналу. АвтоВАЗ, що очікує падіння ринку на 25 % (до 1,1 млн авто), з вересня переходить на чотириденний робочий тиждень.

У той же час продажі люксових авто навпаки зросли на 19 %. За пів року росіяни придбали 320 преміальних автомобілів, зокрема 100 Rolls-Royce (+56 % до минулого року). Постачання здійснюється через паралельний імпорт.

Наростає і загальна тривожність на ринку праці: частка компаній, що планують скорочення, зросла з 6,9 % у січні до 11,5 % у червні. Найбільше звільнень – у добувній промисловості, машинобудуванні та фармацевтиці. Водночас очікування зростання зарплат стрімко знизилися: медіанна оцінка зменшилась з 8,4 % до 5,3 %.