росія обходить санкції через Індонезію
5/11/2025

В умовах західних санкцій росія шукає альтернативні маршрути для експорту нафти і нафтопродуктів. У 2025 року найбільшим перевалочним пунктом російської нафти став індонезійський порт Каримун. При цьому робота терміналу не контролюється владою Індонезії – термінал перебуває в зоні вільної торгівлі та поза юрисдикцією країни.
Перевалка через Каримун дає можливість російським компаніям обходити санкції. У порту російські нафтопродукти змішують з нафтопродуктами з інших країн походження. Після цього енергоносії вважаються індонезійськими, і західні санкції до них не застосовуються. Згодом нафтопродукти реескпортуються до Сінгапуру, Малайзії та Китаю.
Від початку 2025 року через Каримун з порту Усть-Луга (росія) експортовано 590 тис. т мазуту (в січні–березні 2024 року – близько 100 тис. т). Крім того, у 2025 році вперше у порту з росії було відвантажено близько 217 тис. т дизеля; 50 тис. т нафти; 217 тис. т дизельного палива.
Упродовж березня–квітня 2025 року до Каримуна прибули щонайменше три вантажі на танкерах, які перебувають під санкціями ЄС та Великої Британії. Посередниками у торгівлі підсанкційними товарами є маловідомі торгові фірми, які часто змінюють свої назви до того, як прибудуть до кінцевих пунктів призначення.