«тіньові» маршрути війни: викрито європейські компанії у морських схемах рф
4/10/2025

Служба зовнішньої розвідки України продовжує операції з припинення діяльності суден «тіньового» флоту росії та компаній, які співпрацюють із москвою. Виявлено, що кремль використовує танкери, які належать громадянам Греції або керуються грецькими компаніями, в інтересах фінансування війни проти України.
Так, наприклад, грецька компанія Latsco Marine Management Inc. є бенефіціарним власником та оператором танкерів HELLAS FIGHTER (IMO 9722625) та HELLAS AVATAR (IMO 9722613). Перший після завантаження 7 березня цього року в російському порту «Приморськ» прямує до бразильського порту «Суапі». Другий танкер 22 березня був також завантажений у Приморську і нині рухається вздовж берегів Португалії. Обидва судна ходять під прапором Мальти – країни-члена ЄС, та мають страхування від шведської компанії The Swedish Club, що входить до клубу P&I.
Крім того, до перевезень російської нафти також причетні компанії, що контролюються відомим грецьким судновласником Евангелосом Марінакісом. Він уже ставав об’єктом журналістської уваги у контексті участі його бізнесу у перевезеннях російської нафти. З 21 березня до бразильського порту «Ітакі» з порту «Приморськ» під прапором Греції рухається танкер AKRISIOS (IMO 9953456). Бенефіціарним власником цього танкера є Capital Ship Management Corp., а оператором – Capital Maritime&Trading Corp. Страхування судна здійснює компанія Steamship Mutual.
Водночас на сьогодні з «Приморська» прямує під прапором Мальти танкер AGIOS GERASIMOS (IMO 9693056), який належить та керується грецькою компанією Eastern Mediterranean maritime Ltd. Страхування судна надане британським страхувальником NorthStandart P&I Association. До 30 квітня він має доставити нафту до індійського порту «Мундра».
Ще одним фігурантом цієї схеми є танкер PORTOFINO (IMO 9564671, що належить та керується грецькою компанією Alberta Shipmanagment Ltd., який з 18 березня переходить до турецького порту «Мармара-Ереглісі». Протягом року це судно здійснило 35 STS-операцій та неодноразово вимикало систему AIS. Попри російське походження нафти, страхування танкера забезпечило британське об’єднання UK P&I Club.
Усі танкери мають чинне страхування у клубах P&I, оновлене в лютому цього року з терміном дії до 2026 року. Це дає їм змогу безперешкодно заходити у міжнародні порти, отримувати технічне обслуговування та продовжувати комерційну діяльність, що наповнює бюджет рф.
Надаючи страхування суднам «тіньового» флоту рф, P&I клуби допомагають росії отримувати прибутки від нафтогазового експорту, а відтак – опосередковано сприяють продовженню її збройної агресії проти України.
Танкерні перевезення, що обслуговують російський експорт під прапорами ЄС або належать компаніям, зареєстрованим у Європі, вже незабаром будуть припинені. Спецпредставник Президента США з питань України та росії К. Келлог в інтерв’ю Fox News визнав важливість боротьби з «тіньовим» флотом рф. У Білому Домі зміцнюється усвідомлення того, що кремль, як завжди, веде нечесну гру. Відтак черговий удар країн Заходу на чолі зі США по російській нафтовій галузі є питанням найближчого майбутнього.
Перед компаніями в Європі, які ведуть свій бізнес із рф, обов’язково постане вибір: відмовитися від співпраці з москвою чи розділити відповідальність за фактичне спонсорування воєнної машини путіна, що веде загарбницьку війну проти України.
Читати більше:
«Штурмани ганьби», або капітани, які продають честь за санкційну нафту
СЗРУ викриває капітанів-перевізників викраденого українського зерна