У рф скорочуються обсяги вантажних перевезень залізницею
12/18/2024

російська залізниця за результатами 2024 року планувала отримати чистий прибуток 1,17 млрд доларів США. Наразі, за прогнозами, він становитиме лише 144,2 млн доларів.
Обсяг вантажоперевезень зменшиться на 6,5 % від плану, на 4 % порівняно з 2023 роком і становитиме 1,18 млрд т. Доходи від вантажних перевезень скоротяться на 6,7 % до 22,12 млрд дол. США. З огляду на те, що на Далекому Сході було віддано пріоритет перевезенню вугілля, а інші вантажі були перевезені меншими обсягами. Через це компанія вже зазнала втрат на суму 186,5 млн дол. США.
Найбільші скорочення очікують у перевезенні будівельних матеріалів (– 32 млн т), вугілля (– 28 млн т), руди (– 14,9 млн т), чорних металів (– 6,3 млн т) та нафтопродуктів (– 4,4 млн т).
Причинами скорочення перевезень є перенесення термінів втілення урядових дорожніх проєктів, зниження експорту вугілля через термінал ОТЕКО в тамані (краснодарський край), незадовільна робота сервісу локомотивів, санкції, зниження інвестицій у нафтовій і газовій галузях, а також регуляторні обмеження на експорт бензину та імпорт зерна.
Водночас додаткові видатки зросли на 17 %, до 14,3 млрд дол. США, зокрема через витрати на переїзд головного офісу «ржд» до ділового центру «москва-сити».
Очікуване підвищення облікової ставки на найближчому засіданні центробанку рф створить додатковий фінансовий тиск на «ржд» через зростання витрат на обслуговування боргів. Це ускладнить фінансове планування компанії та уповільнить втілення ключових інфраструктурних проєктів. Ситуація в «ржд» наочно ілюструє, що російська економіка продовжує падіння у прірву.