Background

У росії стартував обвал споживчого попиту на тлі зростання цін на продукти першої необхідності

5/25/2025
singleNews

У січні–травні 2025 року попит на російську продукцію впав як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Причини – жорстка монетарна політика, інфляція (10,34 % у березні, 10,23 % у квітні) та зростання заощаджувальної поведінки населення через економічну кризу в країні.

У І кварталі споживча активність знизилася до 3,2 % р/р (проти 5,2 % у IV кварталі 2024 року), особливо в секторі непродовольчих товарів.

Ціни на продовольчі товари зросли на 12,4 % порівняно з попереднім роком. Цей показник на 50 % вищий, ніж у березні 2024 року, коли інфляція становила 8,1 %. Це призвело до стагнації попиту на продукти, що раніше мали стабільний попит.

Зовнішній попит скоротився через західні санкції та геополітичну нестабільність: зовнішня торгівля – $158 млрд (-4,2 %), експорт – $94,9 млрд (-6,8 %), імпорт – майже без змін.

Індекс промислового оптимізму впав до -6, лише 45 % підприємств оцінюють продажі як «нормальні», а запаси вважаються надлишковими. У II кварталі структурні проблеми у промисловості посиляться – очікується подальше падіння попиту та інвестицій.