Background

Вартість ремонту авто в росії злетіла в 2,5 раза – автопарк продовжує старіти

12/13/2025
singleNews

Витрати на ремонт автомобілів у росії з кінця 2022 року по квітень 2025 року зросли в 2,5 раза – до 50–55 тисяч рублів, і за рік додатково збільшилися ще на третину. Для власників старих авто це означає постійне наростання фінансового тиску.

Попит на китайські й локальні марки залишається слабким: росіяни тримаються за західні бренди, а середній вік автопарку досяг 16 років. Старі машини потребують дедалі більших вкладень, і тенденція до зростання витрат не має ознак сповільнення.

«російський паралельний імпорт» не вирішує проблему: складна логістика й терміни постачання 45–60 днів зменшили частку оригінальних запчастин до 20 %, а частка підробок зросла до 30 %. Автомобільна індустрія опинилася в глухому куті.

Продажі нових автомобілів залишаються на критично низькому рівні: за 11 місяців 2025 року реалізовано 1,23 млн машин, що на 19 % менше, ніж у попередньому році. Для стабілізації автопарку потрібно щонайменше 2–2,2 млн продажів на рік, а для омолодження – понад три мільйони.

Прогнози на 2026 рік не дають надії: очікується 1,2 млн продажів, а нові правила утилізаційного збору лише збільшують фінансовий тиск на власників авто та наповнюють держбюджет. Наслідок очевидний: росіяни ще довше триматимуть старі західні марки, а автопарк країни продовжить старіти та дорожчати у обслуговуванні.