Вибори в Румунії – це розвиток нових форматів дезінформації з використанням штучного інтелекту
12/8/2024
6 грудня Єврокомісія надіслала до соцмережі TikTok терміновий запит (строк виконання – 24 години) на додаткову інформацію щодо даних румунської розвідки про те, що росія координувала акаунти платформи для просування проросійського кандидата на президентських виборах у Румунії. У запиті ЄК вимагає від TikTok надати інформацію про заходи, що вживаються для протидії такому впливу.
З метою просування образу «правильного» кандидата інфлюенсерів залучали через автоматизовану систему на основі штучного інтелекту FameUp, де їм пропонували контракти за фіксовану оплату – близько 100 євро за відео. Завданням було записати відео про те, якими якостями має володіти майбутній президент Румунії. Не називаючи конкретних імен, вони мали висловити підтримку тезам, які точно збігалися з програмою К. Джорджеску. Більшість інфлюенсерів не усвідомлювали, що беруть участь у кампанії.
З метою просування К. Джорджеску використовувалися алгоритми TikTok, що дозволили різко підвищити популярність маловідомого кандидата: для молоді створювався контент про політичні зміни та боротьбу із системою, для старшої аудиторії – апелювання до традицій і суверенітету.