Захист інтелектуальної власності чи подвійні стандарти? Західні бренди намагаються повернутися до росії
4/25/2025

Західні компанії почали реєструвати або оновлювати товарні знаки в росії, незважаючи на публічні заяви про вихід з російського ринку. Причини реєстрації нібито не пов’язані з привабливістю російського ринку, а необхідні для захисту інтелектуальної власності та боротьби з несанкціонованим постачанням товарів до росії.
Серед таких товарних знаків – «Hyundai», «Kia», «IKEA», «Louis Vuitton». Крім них, заявки на реєстрацію торговельних марок подали: «Coca-Cola», «Starbucks», «Chanel», «Mercedes», «Microsoft», «Nissan», «Disney», «Procter&Gamble», «Pepsi», «Moët Hennessy», «Rolex» тощо.
Повернення західних брендів матиме серйозні наслідки для внутрішнього ринку рф. За час відсутності іноземних гравців локальні компанії зайняли звільнені ніші, запустили власні бренди, адаптували маркетингові підходи. Проте більшість із них не досягли конкурентного рівня за якістю, сервісом або впізнаваністю.
Реєстрація товарних знаків іноземними компаніями є індикатором збереження інтересу до ринку росії. Водночас стратегія цих компаній зі збереження присутності на російському ринку, а також юридичний захист власних активів створює ризики відкриття нових форматів взаємодії з росією, а також обходу санкційних обмежень.