Залізнична рецесія: падіння перевезень свідчить про структурні проблеми в росії
5/29/2025

У січні–квітні 2025 року вантажоперевезення ват «ржд» скоротилися на 6,8 % – до 370,6 млн тонн. Це продовження негативного тренду 2024 року, коли обсяг перевезень впав на 4,1 %. Найбільше постраждали перевезення будматеріалів (-21,3 %), чорних металів (-23,3 %), металобрухту (-25,5 %) та вугілля (-6,4 %).
Падіння обсягів перевезень свідчить про системне ослаблення російської економіки, зокрема у видобувній, металургійній та будівельній сферах.
Очікується, що доходи компанії зменшаться на $1,1 млрд. На тлі цього «ржд» планує урізати інвестиційну програму 2025 року на $404,6 млн, зокрема відмовитися від модернізації колій та оновлення рухомого складу.
Причинами падіння є жорстка монетарна політика центробанку рф (ставка 21 %, виплати за кредитами – 25 % виручки), відсутність інвесторів, надання переваги у перевезенні військовим вантажам, зношена інфраструктура, нестача персоналу, а також зниження виробництва в ключових експортних галузях («русал», «нлмк», «газпромнефть»). Додатковий тиск чинять західні санкції та нестабільна зовнішня кон’юнктура.
З огляду на продовження війни проти України та похмурі економічні прогнози, тенденція до скорочення вантажопотоку посилиться.